vineri, 12 martie 2010

Mai frate, daca circuli prin orasul nostru pe jos, e totul in regula: cladiri vechi, centru istoric, centru nou sau cum D-zeu ii mai zice primarul... dar daca faci greseala sa intri cu masina in trafic: AI PUS-O! Ai nevoie de nervi de otel si timp berechet, un pachet macar de tigari si o sticla de suc (ca doar nu o sa bei alcool la volan- ca faci doar 2 metri in 10 minute, asta nu se pune) sa vezi berbeci si berbece, cu duiumul... ai ocazia sa inveti tot felul de semne, din miini, din coate si-alte cele... de limbaj, n-am cuvinte, iti imbogatesti vocabularul vrind-nevrind... Dar daca ai treburi importante, exista o solutie: STRADUTELE LATURALNICE! Dar stai, frate, nu te bucura prea tare, ca astora li se schimba sensul si de cite 3 ori pe zi, pe bune!!! Am patit-o nu de mult: merg dimineata la serviciu, pe strada pe care merg in fiecare zi de ceva ani, nu mai iau aminte la semne, ca doar le-am vazut de citeva sute de ori si... hop! imi sare-n fata Nea Mitica (politaiul chel de la rutiera)... Discutii serioase de dimineata, cum ca am intrat pe contrasens, ca am noroc ca e numai de ieri semnul, promisiuni ca voi fi mai atenta... Dupa 5 ore ies de la serviciu, ies evident pe unde am intrat ca doar ala era sensul corect... Da de unde!!! S-a inversat! Ma uit ca timpita la semn, dau cu spatele si intorc la prima straduta. Ajung pe centru, pe care strabat 200 de metri intr-un sfert de ceas si ajung acasa, inca nedumerita. De dimineata as fi avut o scuza: eram somnoroasa, dar acum am vazut bine. Merg la cumparaturi. Intru din nou in trafic (pentru ca chiar nu am alta solutie), ajung la magazin, las masina in parcare si merg pe jos pe strada cu diverse sensuri. STUPOARE! se circula pina la jumatate pe ambele sensuri, de la jumatate, sens unic. Faina treaba, zic. Si m-am adaptat...
Acum, dupa ceva vreme, se circula in toate directiile pe stradutele astea si nu mai sint nici semne, au ramas triumfatoare tevile pe care au fost odata indicatoare...

Deci, draga cititorule, esti binevenit in orasul nostru, atit de primitor, incit odata intrat, cu greu mai iesi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu